onsdag den 7. september 2011

Syltede squash

Der er atter mange sguash og i år har vi tre forskellige!!

Squash/Courgetter 'Gold rush F1'

Squash/Courgetter 'Bianco Di Sicilia'

og en alm grøn sguash, som jeg ikke kan huske hvad hedder!

Især Bianco Di Sicilia er helt fantastisk!!
Den er meget fast og bliver lang, men forbliver slank!!

Derfor vil jeg atter en gang forsøge at sylte squash. Jeg har ikke speciel god erfaring med det, da jeg tit syntes, de bliver for bløde i eddiken, men nu prøver vi!!

4 lange flotte "Bianco Di Sicilia" bliver skrællet og kernerne bliver skrabet ud!


De bliver skåret i strimler og lagt i en spand, hvor de bliver drysset med et par spsk salt og derefter stilles de koldt til næste dag.



Squash´en skylles grundigt i koldt vand og læg dem i en skoldet krukke eller sylteglas.

9 dl eddike
1 dl lys balsamico-eddike
500 g rørsukker


2 spsk. sennepsfrø
8 stjerneanis
et stort stykke ingefær
1 chili, jeg brugte en "Chokolade scotch bonnet", en chili med styrke 10, men en mildere chili kan jo bruges!!
1 stor spsk hel peber
et bundt frisk timian


Det hele puttes i en gryde og koges op, hvorefter det overhældes squash´en.


Spændende om de forbliver sprøde!!!!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar