torsdag den 17. marts 2011




På mine fri-morgener tager jeg med Kim om morgenen og bliver sat af  ved Frenderupvej, vejen ned til "Kilden", der ligger i Store Bøgeskov. Turen starter altid omkring kl 7.20.


Idag startede turen med en vis forargelse!!
Bonden havde været ude med traktoren og havde ment, at nu trængte bevoksningen til en beskæring og det kom så til at se sådan ud!!!!
Det er bare ikke i orden!!!!


Det er ikke helt til at mærke om morgenen, at det er forår, så jeg er pakket godt ind på min tur.


Isen på Gyrstinge sø er endnu ikke helt væk, men svanerne havde da fundet et sted de kunne svømme.

Isen ligger stadig temmelig tyk langs vandkanten.


Når jeg når om på den anden side af søen, kan jeg kigge over til den "Hellige Kilde", som ligger i skoven.
I gamle dage var kilden hellig. Folk troede på, at hvis man drak af vandet eller vaskede sig i det, så kunne man blive helbredt for alverdens dårligdomme.



Der er dog visse forårstegn...vintergækker, erantis og gæslinger på pilens grene.

  Og ikke mindst Dorthea-liljen, som bare er så smuk!!


Jeg går hver gang forbi en have, hvor denne lille fyr står!! Jeg er ellers ikke særlig vild med havefigurer, men ham her, som har stået der længe...han er da lidt sød!!


Så er jeg tilbage på landevejen igen og kan kigge ud over moseområdet og Gyrstinge sø.
En dejlig udsigt!!


Hjemme igen ved vores dejlige lille gård!!
Her er der nu ikke meget forår at mærke......men det kommer lige straks!!


1 kommentar:

  1. Jeg kom lige forbi din blog. Hvor er den fin og med rigtig flotte billeder. Du kommer lige med på min blogliste.
    Jeg har også flere gange været på tur i Store Bøgeskov og Gyrstinge sø, da jeg ikke bor så langt derfra. Men det ved du sikket fra Havelyst.
    Jeg bliver også altid forarget, når jeg ser den slags "beskæring". Langs togstrækninger er den desværre meget brugt.
    Forårsbebuderne er meget velkomne, især sådan en dag som i dag, hvor der ikke har været meget forår i luften.

    Hilsen Ina
    http://annasplads.dk/

    SvarSlet